Kilka informacji o księgowości - Rozliczenia księgowe

Dodane: 01-07-2016 13:10
Kilka informacji o księgowości - Rozliczenia księgowe nizacja lub powiększenie wartości majątku trwałego, jak również zakup wartości niematerialnych i prawnych bądź nabycie udziałów w przedsiębiorstwach lub długoterminowych papierów wartościowych. Warunkiem uzyskania kredytu inwestycyjnego jest pozytywny wynik prowadzonej przez bank analizy ekonomiczno-finansowej kredytowanego przedsięwzięcia inwestycyjnego. Udzielając kredytów inwestycyjnych, bank zwykle wymaga udziału własnego przedsiębiorstwa, co redukuje ryzyko kredytowe ponoszone przez bank. Większe kredyty inwestycyjne często mają formę kredytów konsorcjalnych. Kwota kredytu może zostać przekazana kredytobiorcy od razu w całości. Kredyt inwestycyjny może także być wypłacany w transzach lub mieć formę linii kredytowej. W pierwszym przypadku uruchamianie kolejnych transz jest zwykle warunkowane spełnieniem zobowiązań umownych. W drugim przypadku ? linii kredytowej ? umowa kredytowa nie precyzuje obowiązujących terminów i kwot wypłat środków. Kredyt inwestycyjny udzielany jest na ogół na dłuższe okresy, a schematy spłat mogą być następujące: równe raty kapitałowe, co jest równoważne malejącym ratom sumarycznym, gdyż odsetki są naliczane od coraz niższego kapitału; równe raty sumaryczne (raty annuitetowe). W zależności od umowy z bankiem, istnieje też możliwość jednorazowej spłaty kapitału w dacie zapadalności kredytu (ang. bullet repayment) lub przyjęcie nieregularnego schematu spłat kapitału, ustalonego indywidualnie dla danego kredytu.Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Kredyt_inwestycyjnyKto powinien prowadzić księgowość w firmie?Każdy właściciel firmy staje w obliczu wyboru osoby, która zajmie się prowadzeniem księgowości w jego przedsiębiorstwie. Wybór ten czasem nie jest prosty i wymaga przeprowadzenia wnikliwej analizy, jednak warto podejść do niego rozważnie i dokładnie się zastanowić. Księgowość to bardzo ważny obszar i najlepiej jest, jeśli zajmuje się nim doświadczony pracownik. Możemy w tym celu zatrudnić księgowego lub zlecić takie zadania specjalistom z biura rachunkowego, a wybór danej formy współpracy zależy jedynie od nas. Każde rozwiązanie ma oczywiście swoje plusy i minusy i będzie odpowiednie w przypadku konkretnych firm, dlatego warto dokładnie się zastanowić, zanim podejmiemy decyzję. Jeżeli potrzebujemy biuraZanim założymy własną działalność gospodarczą, musimy dobrze przeanalizować koszty. w wielu branżach niezbędne jest biuro, w którym można obsługiwać klientów. Biuro najlepiej jest wynająć, jednak zanim podpiszemy umowę, musimy być pewni, że to dobra decyzja. Jeżeli potrzebujemy biura, to musimy się zastanowić nad jego lokalizacją - jest to jeden z najważniejszych aspektów, ponieważ klienci muszą jakoś do nas trafić. Oczywiście wiele zależy od tego, jaką działalność prowadzimy, nie zawsze warto inwestować w dobrą lokalizację. Zasadniczo im bliżej centrum, tym drożej. Czasami kwoty za wynajem biura mogą być za dużym obciążeniem dla nowo powstałej firmy, która nie wypracowuje jeszcze dochodów. Nie jest łatwo podjąć dobrą decyzję.